Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl

Sesje Rady Miejskiej on-line

Mniej azbestu w Gminie Staszów


Gmina Staszów planuje w 2016 roku usunąć ponad 20,5 tysiąca metrów kwadratowych materiałów zawierających azbest z nieruchomości osób fizycznych oraz nieruchomości stanowiących własność Gminy Staszów. Umowę na demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest podpisano w Urzędzie Miasta i Gminy w Staszowie.

Zadanie, o którym mowa, jest ujęte w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2012 – 2018, a jego realizacja jest zgodna z przyjętym przez Radę Miejską w Staszowie Programem usuwania azbestu.

W 2016 roku na terenie Gminy Staszów zaplanowano usunięcie około 20 550 m2 wyrobów zawierających azbest, z nieruchomości osób fizycznych oraz nieruchomości stanowiących własność Gminy Staszów. Szacuje się, że dzięki temu zostanie usuniętych około 226 ton odpadów zawierających azbest. Stosowną umowę podpisali w Urzędzie Miasta i Gminy w Staszowie burmistrz Leszek Kopeć i Jacek Łój, właściciel firmy PHUP „Euro-Gaz” ze Zgórska w gminie Chęciny, która w bieżącym roku, będzie zajmowała się demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Staszów.

Gmina Staszów planuje pozyskać środki finansowe na realizacje zadania, pochodzące z Wojewódzkiego Funduszu |Ochrony Środowiska w Kielcach oraz ze środków budżetu Powiatu Staszowskiego.


na zdjęciu podpisanie umowy na realizację programu usuwania azbestu z terenu gminy staszów

na zdjęciu burmistrz Leszek Kopeć i Jacek Łój, właściciel firmy PHUP „Euro_Gaz” ze Zgórska w gminie Chęciny


31-05-2016, Marcin Jarosz
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.