Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl

Sesje Rady Miejskiej on-line

Warsztaty dotyczące OSI w Wiśniowej

29 września w Pałacu w Wiśniowej odbyły się warsztaty dotyczące budowania marki turystycznej miast połączonych w Obszar Strategicznej Interwencji - Dolina Wisły na lata 2021-2023. Na warsztatach przedstawiciele samorządów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, Młodzieżowej Rady Miejskiej i Kół Gospodyń Wiejskich zebrali się, by razem pracować nad wspólnym produktem turystycznym, jakim na naszym terenie może być m.in. ścieżka rowerowa.

OSI - Dolina Wisły obejmuje obszar dwudziestu gmin tj: Sandomierz, Klimontów, Koprzywnica, Opatów, Osiek, Ożarów, Zawichost, Pacanów, Połaniec, Staszów, Dwikozy, Lipnik, Łoniów, Łubnice, Obrazów, Rytwiany, Samborzec, Tarłów, Wilczyce, Wojciechowice oraz powiat sandomierski. Połączone gminy mają mieć łatwiejszy dostęp do różnego rodzaju dofinansowań, łączyć siły w kwestiach promocyjnych i wspólnie działać między innymi na rynku turystycznym tworząc jeden, wspólny i silny produkt. Piątkowe warsztaty, przeprowadzone przez Centrum Wsparcia Doradczego i Związek Miast Polskich, dotyczyły budowania marki turystycznej. Produktem, który łączy wszystkie miasta należące do OSI będzie ścieżka rowerowa.

Uczestnicy warsztatów, będący przedstawicielami miast należących do OSI z różnych branż, wysłuchali części teoretycznej dotyczącej budowania silnej marki turystycznej. Następnie kolejno omawiali profile swojej działalności oraz swój wkład i rolę w tworzeniu Obszaru Strategicznej Interwencji. Pozwoliło to przybliżyć punkt widzenia zebranych na omawianą tematykę. Dyskutowano na temat tego kto przyjeżdża do naszego regionu, a kogo chcielibyśmy tu ściągnąć i w jakim celu. Analizowano typy turystyki, walory i zalety miast skupiających się wokół Doliny Wisły, szukano ich punktów wspólnych oraz zastanawiano się co może przyciągać turystów. Na koniec uczestnicy warsztatów w grupach dyskutowali nad marką turystyczną, jaką mogą wspólnie zbudować, by przyciągnąć turystów z całej Polski i zza granicy.

Warsztaty w wyjątkowym anturażu zaowocowały wypracowaniem ciekawych konkluzji i rozwiązań, które mogą zostać w przyszłości wykorzystane podczas budowania wspólnej marki turystycznej miast należących do OSI. Spotkanie było również wspaniałą okazją do lepszego poznania się przedstawicieli różnych środowisk i miast oraz przedstawienia sobie wzajemnie własnych zalet i ciekawych miejsc, które można odwiedzić w poszczególnych miastach OSI.


05-10-2023, Marta Kotlarz
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.